Mengukir Senyuman Bersama..

Foto saya
Dungun, Terengganu, Malaysia
Penulisan adalah lebih tajam dari Mata Tajam.. Penulisan aku adalah ikhlas dan tidak mempunyai propaganda tersendiri.. Yang penting aku ENJOY menulis... Selamat Berkenalan Dunia Bloggers!!!

Pengikut

Rabu, 1 Disember 2010

"Kalau dah busuk tu tetap busuk, tak mungkin berubah wangi"... Inilah yang selalu aku cuba nak sampaikan kepada semua orang.. Pada diriku, tafsiran pertama tu akan menjadikannya ia akan kekal buat selamanya macamtu.. Kadang2 kenapa manusia asyik jadi macam tu? Pembohong, pendusta, penipu, mungkir janji, pemarah, dan macam2 lagilah. Entah dimana silapnya kebaikkan yang diberi akan selalu dibalas dengan tuba. Mungkinkah zaman sekarang ini kita tidak lagi bisa membuat baik terhadap insan lain? kerana yang dikembalikan kepada kita adalah sesuatu yang bakal menyakitkan hati kita. Mungkin sesetengah dari kita akan berkata "ini adalah proses bagi mematangkan kita" namun disebalik kematangan yang cuba ditonjolkan mungkin akan timbul suatu perasaan kecewa terhadap kehidupan. Dimana letaknya Al-Tawazun yakni keseimbangan dalam kehidupan. Saat ini keadilan bukan lagi sesuatu yang boleh dibanggakan kerana keadilan boleh dibeli dengan wang ringgit. Aku pun tak faham.. apa nak jadilah...

0 comments: