Mengukir Senyuman Bersama..

Foto saya
Dungun, Terengganu, Malaysia
Penulisan adalah lebih tajam dari Mata Tajam.. Penulisan aku adalah ikhlas dan tidak mempunyai propaganda tersendiri.. Yang penting aku ENJOY menulis... Selamat Berkenalan Dunia Bloggers!!!

Pengikut

Jumaat, 17 Disember 2010

Jurang Kasih dan Sayang

HARUSKAH AKU?????????





Nama: AHMAD NUR FAIZUWAN
Umur:14Tahun
Sekolah: S.M.K.Balai Besar Dungun.

Pening aku dengan gelegat adikku sorang ni, perangainya memang mengalahkan orang perempuan, kuat membebel, kaki merajuk, kuat makan, kaki merendet yang paling tak tahan kaki jealous. Kadang-kadang aku rasa naik geram dengan dia mana taknya selalu jer berkata-kata tanpa memikirkan kesudahannya. Aku ni memang jenis yang penyabar dengan adik-adikku, selagi boleh sabar aku sabar bcoz aku memang sayangkan adik-adikku. Apa yang diaorang nak akan aku usahakan agar mereka lebih happy. Tapi yang masalah sekarang ni aku takleh nak ketepikan Mohd Izzul Faiz, sebab aku rasa dia lebih memerlukan aku dari adik aku. Namun adik aku ni memang kaki jealous dan tak mungkin dia akan benarkan aku merapatkan perhubungan dengan "Angah" sebab dia akan cepat terasa kehilangan aku. huhuhuhuhuhu... lantaklah adik..



Nama: MOHD IZZUL FAIZ
Umur: 14Tahun
Sekolah: S.M.K.Tengku Intan Zaharah

Izzul@Ejoe atau aku panggil angah, seorang yang tabah dalam menjalani kehidupan. Kehilangan ayah diakhir Bulan Syaaban dulu begitu menambahkan kerumitan dalam hidup. Mana tidaknya, mamanya tidak bekerja dan dialah anak sulung lelaki. Begitu besar dugaan dia hadapi namun selalu tergambar keriangan dimuka bagi menutupi kekurangan diri. Budak ni memang banyak mengajar aku erti hidup, tak padan kecik namun mempunyai pemikiran orang dewasa. Antara kami dah macam adik beradik, saling memerlukan, tak lengkap satu hariku kalau tak berjumpa. Macam2 pengalaman yang kami tempuhi bersama suka dan duka, bergaduh biasalah adik beradik, memang selalu tapi taklah sampai bermasam muka. Aku suka dengan budak ni, sebab dia seorang yang begitu bertanggungjawab dalam hal keluarga serta apa jua masalah peribadi dan seringkali aku menjadi tempat rujukkan jikalau terdapat sebarang kemusykilan dalam hatinya.


DUA-DUA INSAN INI MEMPUNYAI KELEBIHAN DAN KEKURANGAN TERSENDIRI NAMUN KEDUA-DUANYA TETAP DIANTARA INSAN-INSAN KESAYANGAN AKU....... "aku tak memilih kasih, semua akan aku layan seadanya................."

0 comments: