Mengukir Senyuman Bersama..

Foto saya
Dungun, Terengganu, Malaysia
Penulisan adalah lebih tajam dari Mata Tajam.. Penulisan aku adalah ikhlas dan tidak mempunyai propaganda tersendiri.. Yang penting aku ENJOY menulis... Selamat Berkenalan Dunia Bloggers!!!

Pengikut

Selasa, 7 Disember 2010

Musuh ketat = Kawan baik

Mohammad Sabri Abdullah and Arif Yaacob, dua orang insan yang agak rapat dengan ku, apa yang aku nak describe tentang diaorang ni adalah mereka ini ialah MUSUH KETAT dan MUSUH TRADISI aku dalam apa jua perkara.

Aku dipertemukan dengan mereka ini sewaktu aku berada di tingkatan 1 oleh sepupu aku yang merupakan kawan baik kepada Mohammad Sabri Abdullah, atau sinonim aku panggil byte atau noott. Aku sebenarnya amatlah tidak suka bergaul dengan insan lain namun dek kerana aku selalu mengikut sepupu aku kemana dia pergi aku jadi terserasi dengan dia. macam2 aku lakukan dengan noott, sepanjang 2 tahun aku kenal memang selalu disulami dengan pergaduhan mana taknya aku kan jenis pantang beralah, dan dia plak jenis yang dengar jer, so fight kitaorang taklah lama sangat paling lama pun cuma 3 bulan tak bertegur sapa, next reach next level form 3 kalau tak silap, aku mula berkenalan dengan si arif yaacob nickname binatang comel atau arif jelly, kami bertiga dah macam adik beradik asyik bersama jer. dari seorang yag tak keluar rumah aku kini menjadi pengunjung pantai di tengah malam secara tetap dengan mereka berdua. tempat tuisyen pun samer jer, tapi yang lucunya aku, noott and jelly tak sama kelas, tapi boleh last until sekarang friendship kitaorang.

aku selalu jer menimbulkan masalah pada diaorang sebab bagi aku diaorang tu sebenarnya musuh aku dalam apa jua perkara, apa yang kitaorang lakukan aku mesti nak dapat lebih dan terbaik, sampailah saat kitaorang bergaduh fasal satu perkara ni, kira memang besar punya isulah ni (hanya mereka yang tahu)berbulan2 jugak aku jadik lone ranger time tu tapi aku tak kisah, tapi yang aku lucu, mereka berdua ni asyik hantar surat apologize, sedang aku yang bersalah, aku just ignore jer until we'all face to face then perkara tu pun settle. Perhubungan kami pun makin akrab bila selalu jer melepak kat umah mereka dan aku sampai family mereka dah jadik macam family aku dan sebaliknya (agaknyalah bagi mereka kowt). Sampai waktu SPM aku mendapat result yang paling ok diantara kami dan melanjutkan pelajaran ke UIAM, saat itu aku terasa yang persahabatan kami bakal akan goyah, Noott ke Form 6, dan Jelly ke POLITEKNIK KOTA, namun masa tidak pernah memutuskan perhubungan kami pantang ada cuti aku akan pulang bertemu mereka, kadang2 tanpa Jelly.

Tamat tempoh pengajian aku, aku pulang bekerja di dungun dan merasakan untuk tidak menyambung lagi pengajian ku, time tu noott dah bekerja gitu jugak Jelly, namun aku berusaha agar kami bekerja bawah satu bumbung dan akhirnya aku just berjaya memujuk Noott untuk bekerja dibawah satu bumbung. Saat itu perhubungan aku dan mereka semakin renggang, tak tahu dimana silapnya atau mungkin mereka dah bertemu dengan kawan yang lebih baik dari aku kowt? aku just bersabar, then aku berhenti kerja bersama2 namun just aku sahaja yang menuju ke melaka dan Nott kekal di dungun, saat itu aku dah nekad yang aku tak nak putuskan perhubungan dengan mereka. hampir 3 bulan aku dimelaka aku merasakan kesepian dan kosong hidup aku, akhirnya aku putuskan untuk pulang sahaja, namun apa yang aku dapat disini adalah kesibukkan mereka dengan hal mereka, dan kawan baru mereka, Jelly semakin berjaya setelah mendapat pekerjaan yang bagus, Noott semakin happy dengan kawan dia, namun aku??????? mungkin memang takdir aku macamni kowt? aku redha, setiap hari aku menunggu sms dan panggilan dari mereka untuk mengajak keluar minum, namun hampa, mungkin telah melupakan aku, hari ini, esok ataupun selamanya...

namun bagi aku mereka adalah kawan yang terbaik dan merangkap musuh aku yang akan aku kekalkan dalam hatiku hari ini, esok dan selamanya. Buat Mohammad Sabri Abdullah & Arif Yaacob, aku begitu bangga pernah berteman dengan kalian, walaupun aku sudah jauh dari ingatan kamu, namun kalian tetap dekat dalam hati aku dan aku berdoa agar kamu semua akan mendapat perkara yang terbaik dalam hidup... InsyaAllah... dari temanmu yang di kejauhan.........

0 comments: