Mengukir Senyuman Bersama..

Foto saya
Dungun, Terengganu, Malaysia
Penulisan adalah lebih tajam dari Mata Tajam.. Penulisan aku adalah ikhlas dan tidak mempunyai propaganda tersendiri.. Yang penting aku ENJOY menulis... Selamat Berkenalan Dunia Bloggers!!!

Pengikut

Rabu, 22 Disember 2010

Beli Burger!!!

Semalam walaupun dalam keadaaan hujan yang teramat lebat aku tetap meneruskan perniagaan burger.. Naik semangat balik jual burger lening.. Bukan apa, buat hilang puas malam-malam, kurang-kurang dapat gop posen dua..

set-up barangan burger sebelah petang, tak sampai 1Ominit aku duk situ, adalah sorang makcik ni, tak pernah hayat aku tgk dia sebelum ni kat kawasan umah aku la datang berhajat membeli burger. 2 burger daging, 1 burger daging xnak sayur.. So aku pun buatlah, sambil aku buat tu mak cik tu pun dengan banyak mulut mengajukan soalan seperti dibawah:

MC: Dah lama jual burger?
Aku: Baru jer sebulan mak cik..

MC: oOOooWh.. Semalam tutup pukul berapa??
Aku: Biasa tutup dalam kul 1O malam..

MC: Awalnyer... patutlah semalam mak cik datang dah tutup..
Aku: Nak wat macamner mak cik, siang keje plak.. datang kowpe semalam??

MC: Dalam 11.3o malam...
Aku: Memang dah tutup..

MC: Rajinnyerlah awak ni yer.. Siang malam keje.. Untung dapat menantu macam awak??
Aku: -just senyum-

MC: Mak cik ada anak perempuan 22tahun.. Nak kenal?? Solo lagi dia tu?
Aku: Eh.. Apalah mak cik ni.. Segan saya... -dengan slumber-

MC: Mak cik nampak awak ni budak baik, tu yang nak anak mak cik kawan dengan awak..
Aku: Hahahahahaha...-dalam hati baiklah sangat-

MC: ...........................
Aku: Dah siap burgernya makcik.. RM6.OO semua..

MC: Terima kasih, nanti mak cik datang bawak anak sekali.. sambil tersenyum..
Aku: hahahahah.. yelah....

Tak faham betul aku, semenjak dua ni,asyik diperjodohkan oleh ibu2 yang langsung ku tak kenali.. Kelakar pun ader.. Apasal ae... Budak sekarang dah tak laku ker? Ke terlampau jahat??
Huhuhuhuhuhuhuhu....

0 comments: