Mengukir Senyuman Bersama..

Foto saya
Dungun, Terengganu, Malaysia
Penulisan adalah lebih tajam dari Mata Tajam.. Penulisan aku adalah ikhlas dan tidak mempunyai propaganda tersendiri.. Yang penting aku ENJOY menulis... Selamat Berkenalan Dunia Bloggers!!!

Pengikut

Selasa, 18 Januari 2011

Ngangkung.....



Mungkin dah terlambat bagi aku nak share pasal Movie Ngangkung ni sebab movie ni dah lama release.. Tapi al-kisahnya aku ni jenis TIDAK suka menonton movie MELAYU... Tapi semalam aku menontonlah cerita Ngangkung ni kat Lappy aku... 3 pelakon, Azad, Angah Raja Lawak & Shaheizy Sam merupakan peneraju utama dalam filem ini.. Sebagai one of big fans of Shaheizy aku menjangkakan sesuatu yang"killer" darinya kali ini. Namun harapan aku tersangatlah hampa.. Lakonannya begitu *&%& tak boleh nak cakaplah.. Aku tak suker.... Seolah2 terikat dan di kontrol je dia berlakon dahlah kehadiran Azad tu begitu menjengkelkan aku... Demi nak tulis komen ni aku tengoklah jugak...

Tapi ceritanya memang agak lemah, komedi yang cuba ditonjolkan tidak begitu "menjadi"... Entah dimana silapnya.. Begitu besar expectation pada movie ni.. Tapi sejam lebih, masa aku dibazirkan dengan menontonnya... Nasiblah DVD pinjam taklah rasa rugi sangat.. Namun ada shot2 dalam filem ni yang best dan lucu tapi tidak begitu ketara... Komen adik aku pun sama... Boring... Sekarang akan aku ternantikan KHURAFAT... nampak macam best.. tapi selalu macam tu nampak macam best tapi tak best akhirnya.. Susah betulkan nak jadi pengarah yang dapat memenuhi semua kehendak penonton.. ada je yang salah... Tapi hakikatnya itulah lumrah kehidupan, seindah dimata kita belum tentu cantik dimata mereka....

p/s: bukan tak nak sokong FILEM melayu tapi selalu "mengecewakan" bila ditonton..

Nurani: tergelak time hantu cuba meraba Angah Raja Lawak.. Dan sangat tak suka Azad sebab over acting.........!!!

1 comments:

Unknown berkata...

hehehe.. x tgk lg cite tue.. mlm nie bru nak tengok.. btol3.. cite hantu kat malaysia x berape best.. erm hari tue tengok cite janim... die punye poster... bapak r besar kat tepi jalan.. bile tengokk.. hampaehh.. kawan saye cakap.. 'bile time kite nak menjerit nie.. x seram pown..'