Mengukir Senyuman Bersama..

Foto saya
Dungun, Terengganu, Malaysia
Penulisan adalah lebih tajam dari Mata Tajam.. Penulisan aku adalah ikhlas dan tidak mempunyai propaganda tersendiri.. Yang penting aku ENJOY menulis... Selamat Berkenalan Dunia Bloggers!!!

Pengikut

Ahad, 21 November 2010

Aku GANYANG Kau!!!

Ni dah musim hujan=musim sejuk=musim tidow...

kalau dah tiba musim macamni ramailah yang terperuk kat rumah... yelah bagi mereka yang tiada kerendaan beroda 4 ni susahlah nak keluar, kalau keluar mesti basah kuyup kene hujanlah dik non ooi.. tapi bagi kanak2 time nilah the best mana taknya, seharungan dengan cuti sekolah lagilah MALATOP keriuhan.. Kene plak ada yang jenis "kebal" penyakit.. sah2 bertimbun baju nak dibasuh yelah.. tiap2 hari main hujan..

suka-suka jugak time hujan ni.. ada satu bab yang perlu kita ganyang time2 hujan ni.. penyakit of course lah memang datang bertubi2 tpi sekarang ni issue demam denggi sedang up and down.. so kenelah kita ganyang nyamuk2 ni.. maklumlah hujan2 ni banyaklah air jernih yang bertakung.. takkan nak harap kan pejabat kesihatan datang dan bagi surat penghargaan kerana berjaya mengambil bahagian dalam membiakkan nyamuk... lau kene kompaun lagi best.. melayang jer duit tuh..

jomlah sama2 kita ganyang tempat pembiakan nyamuk, dan jangan biarkan diri kita dan keluarga menjadi sebahagian mangsa nyamuk ini.. nyawa satu je tiada galang ganti dik ooi.. lau dah sakit nanti kita jugak yang susah.. lau masuk hospital lagi jadi parah.. sebelum parah dan K.O baik amik inisiatif untuk menghalang dan mencegah... ingatlah kata2 nyamuk ini(dalam iklan tv2)"Tiada Aedes, Tiada Denggi"!!!

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

xleh tahan..........."dik ooiii"