Mengukir Senyuman Bersama..

Foto saya
Dungun, Terengganu, Malaysia
Penulisan adalah lebih tajam dari Mata Tajam.. Penulisan aku adalah ikhlas dan tidak mempunyai propaganda tersendiri.. Yang penting aku ENJOY menulis... Selamat Berkenalan Dunia Bloggers!!!

Pengikut

Isnin, 22 November 2010

Dukaku berdarah

Keheningan malam yang selalu membuai perasaan
Belum terjaga aku dari lena
Meskipun disisiku wujudnya dosa dan pahala
Belum tentu ia akan menepuk bahu jahilku
Tertanam didasar kegelapan suatu kekhilafan yang menebal
Belum bisa dikikis oleh senyuman dan kebaikkan
Bahkan dengan permata nilam sekalipun
Takkan goyah akan kedudukkannya
Kekuatan hanya terletak pada nama
Bukan pada sifat zahirnya
Keikhlasan hanya pada ukiran
Bukan pada bentuknya
Dimana nilai estetika sebuah keinsafan
Mungkinkah hanya pada hurufnya sahaja
Atau turutan huruf yang bisa dibentuk suatu perkataan yang bergumpal
Tiada keadaban yang boleh menggarap lima noktah yang akhirnya
Bakal mewujudkan suatu gengaman yang utuh
Pakaikan aku plastik duniawi yang mengufuk kejernihan
Agar bisa aku menjadi penyelamat bukannya
Dajal yang bisa mengemparkan dunia dengan gempitan teriakkannya
Semoga uhud dan tauhid yang dilemparkan dengan kalimah
Fisabilillah
Bisa menjadi penawar kedukaan yang berdarah.........

Nukilan hati,
Mohd Sabree Iman Zachos

0 comments: